5 Simple Statements About دندانپزشک Explained

Wiki Article

افرادی که حرکت یا قرار گرفتن در معرض ایمپلنت را تجربه می کنند ممکن است نیاز به انجام اقدامات اضافی برای بهبود سلامت استخوان و لثه یا برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت داشته باشند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان نیز در طول عمر و مراحل انجام آن است.

بر اساس اندازه ذرات و اشکال آن‌ها می‌توان پرکننده‌ها را به ترتیب زیر تقسیم‌بندی کرد:

عمل های جراحی همگی ممکن است در هنگام اجرا همراه با درد باشند و از همین رو ممکن است که بیمار در طول عمل ایمپلنت دندان نیز احساس درد داشته باشد.

مورد مهم بعدی در میزان دوام این کامپوزیت‌های دندانی، میزان مهارت دندان‌پزشک است.

طول عمر کامپوزیت ونیر‌های دندانی حدود ۵ تا ۷ سال است، درحالی‌که دوام لمینت‌ها و ونیر‌های چینی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است.

ایمپلنت مثل دندان دچار پوسیدگی نمی شود اما میکروب هایی که در محیط دهان و دندان حضور دارند، می توانند به لثه اطراف آن آسیب برسانند و اگر مراقبت صحیح صورت نگیرد حتی باعث ایجاد مشکل برای ایمپلنت می شوند.

مواد افزودنی مختلف می‌توانند میزان واکنش را کنترل website کنند.

با این حال، تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد در طول زمان، میکرو ترک روی سطح این دسته از کامپوزیت‌ها ایجاد می‌شود و که موجب ضعف عملکرد آن‌ها نیز خوردگی حاشیه کامپوزیت‌ها می‌شود. در سال ۱۹۸۱، کامپوزیت‌های میکرو در زمینه‌های ذکر شده پیشرفت‌های قابل توجهی یافتند. پس از تحقیقات بیشتر تصمیم گرفته شد که این نوع کامپوزیت بتواند برای اکثر ترمیم‌ها مورد استفاده قرار گیرد و با استفاده از تکنیک اسید اچ و باندینگ بکار گرفته شد.[۳]

پرسلن ها نوعی مواد سخت سرامیکی به‌خصوص هستند که از آنها برای ترمیم دندان‌ها و افزایش زیبایی آنها استفاده می‌شود. برای استفاده از این تکنیک نیاز به قالب‌گیری‌های تخصصی و اندازه‌گیری‌های کامپیوتری است.

به ویژه در ماه اول برای از بین بردن میکروب های لثه که اثرات زخم در آن وجود دارد.

این پوسیدگی‌های دندانی به دنبال تولید اسید توسط پلاک‌ها و باکتری‌های دهان ایجاد می‌شوند و مینای دندان را فرسایش می‌دهد. یکی از کاربردهای کامپوزیت دندان، برای پرکردن همین حفره‌های دندانی است. مواد کامپوزیتی به‌راحتی می‌توانند وارد این حفره‌ها شوند و آنها را به‌خوبی پر کنند.

با این روند یک محصول قوی تر، سخت‌تر و با دوام تر در اصل انتظار می‌رود.

پر کردن شکاف (دیاستمی) بین دندان‌ها با استفاده از یک روکش پوسته

Report this wiki page